Shoes trip

03.08.2017

Dostala jsem od rodiny k narozeninám průvodce po Římě s příslibem výletu spojeným s nákupem bot. Objednali jsme letenky přes Kiwi.com a ubytování přes Airbnb. Po příletu na italské letiště jsme chtěli najít příměstskou dopravu, ale odchytnul nás paťavej dědek s holí, kterej měl desky s informacemi, že vlak je za 14E, navazující metro za 1,50E (nekecá) a on nás zaveze na místo za 30E. Pak ještě zblbnul další pár a udělal slevu na 25E. Tak jo. Jede jako cvok, má invalidní značku, loket z okýnka, na tachometru pěkných 145 a pere to přes SOS pruh. Vysadí nás u Massiho, kde máme objednaný pokoj ve sdíleném bytě. Jsou tady ještě prý 3 Korejky - andílci, 2 číňani a my. Je neděle večer, vedro a jdeme do víru velkoměsta. Jára, při snaze udělat krásnou fotku, brkne o zrcátko motorky a ta rozhouká celou ulici. Radši mizíme. Utrhl se mi pásek na jediných sandálech, mám puchejř a 16 km v nohách. Pivo u vody stojí 14E. Najdeme večerku, koupíme plechovku za 2E. Je 23.15h, jdeme domů a čekáme na koupelnu. Andílci se sprchují do 0.15h, co si holky mydlej takovou dobu – těžko říct. Už chodíme klepat na dveře. Druhý den nás bolejí nohy, jdeme radši na metro, máme ho 20m od bytu. A ejhle – zavřeli 7 stanic na trase, včetně naší. Jdeme pěšky. Dnes ujdeme 18 km a vidíme mnoho památek – ústa pravdy (je tady usměrňovač davu - každý max 2 fotky a pryč), oblíbenou římskou nohu, několikrát Colloseum a mnoho obelisků, fontánu, schody... Mám další dva obr puchejře. Nemáme nůžky ani jehlu, chci aby mi je Jára prokousnul – odmítá! Se sprchováním je to lautr stejný. Andílci se ráchají do noci a dokonce vidíme i číňana – je mu asi 16 let, propíchanej, potetovanej a na hlavě má z vlasů karfiol. Další den jedeme náhradní dopravou, která na natřískaná tak, že ani klimatizace nepomáhá. Památky, zmrzlina, jídlo, dárečky pro děti a pro ženušku. Je fakt hrozný vedro. Odlet do Čech je v pohodě, svůj nový letecký kufřík jsem hodila na rechnu hned vedle kůže z medvěda, na palubě dostaneme dokonce pití a 5 sušenek. V Římě je spousta odpadků, popelnice příšerně páchnou, ale lidi voněj. V Praze je spousta odpadků, popelnice příšerně páchnou, ale lidi smrděj.

Zapsala Bobule

PS: Nový boty nemám, zato jedny totál zničený!